Az online reklám legfőbb és elvitathatatlan érdeme a nap 24 órájában történő elérhetősége, célzottsága, valamint megjelenésének (időben, formában, tartalomban, stb.) változatossága. Ehhez hozzájárul az is, hogy bármilyen változtatás azonnal megjeleníthető. Jól kombinálhatók a vizuális és esetenként az audiovizuális lehetőségek (kép, hang és videofilm) egy helyen használható. A megtalálás, az egyszerű aktiválás, a leendő fogyasztónak csak egy gombnyomásba kerül, és máris megvalósul az információ megszerzése, ebből következik a hagyományosnál jóval jelentősebb mértékű információátadási lehetőség. A megjelenések száma jól rögzíthető és nyomon követhető. A célközönség széles, és olyan rétegek is egyre inkább elérhetővé válnak, akiket hagyományos technikákkal nehéz elérni. Előnyként fogalmazható meg újdonságértéke: a felfokozott érdeklődés miatt a felhasználók száma folyamatosan növekszik.

Az előnyök mellett – természetesen 

 

 

 

– hátrányokkal is kell számolni. A tartalom gyors elavulása, a frissítések elmaradása okozhatja a honlap iránti érdeklődés leggyorsabb hanyatlását. Gyakori probléma, hogy a kedvcsináló videofilm gyakran gyenge minőségű és sok időt igényel a letöltése. Ez magát a turisztikai terméket vagy szolgáltatási is negatívan befolyásolja, a leendő vevő bizalmát megingatja. Ugyanakkor az is előfordul, hogy könnyen átszalad a fogyasztó a hirdetésen vagy nem várja meg egy nagyobb kép letöltődését, mint ahogy az újságban továbblapoz. A célközönség esetében az elvileg széles kör azt a kockázatot is hordozza, hogy nem tudni pontosan ki ül a képernyő előtt. A felhasználók köre országonként különböző, gyakran nem tudni pontosan, hogy mely rétegekből kerülnek ki, így előfordul, hogy komplett turisztikai szempontból releváns szegmensek is kimaradnak. Új, bár egyre fokozódó jelenség érzékelhető, mégpedig az Internet üzletiesedése elleni ellenszenv (például a Direct E-mail-ek elutasítása).

Categories: Digitália

0 Comments

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük